Wednesday, April 18, 2007

Då var man..

... tjugofemton år då. Inte så gammalt tycker jag.

Jag fick en fin present av min sambo Ulla, en greenfee på Hills GC som jag kan utnyttja under hela 2007. Det blir nog av i Augusti - September någon gång och förhoppningsvis kan min kompis Micke haka på och spela banan.

Jag var idag och tränade på Partille GK:s range och i övningsområdet de har. J7 130-140 meter och dessutom lyckades jag få iväg J5 150 meter några gånger (har aldrig fixat det förut). Jag börjar vänja mig vid min flackare sving och det är mer draw än slice nu i slagen, iaf på rangen. Även på banan har jag börjat få till lite draw-aktiga slag så det bådar gott. Drivern fungerade inte alls idag, högt och höger gick den.

Min Mgolf 9:a går ca 150-160 meter och min Mgolf 5:a stannade på ca 170-180 meter idag. Det känns väldigt bra att få mer längd i slagen. Jag måste bara våga svinga så på banan också.

Dags att sova, gonatt på er alla.

No comments: