Tuesday, April 10, 2007

Mitt hcp...

... är numera 29.5, jag är under 30 strecket med andra ord. Hade jag inte streckat två hål så hade jag legat ännu lägre.

Hål 1: En bogey, helt ok spel och hade jag fått mer carry på mitt första slag från tee så hade jag kunnat nå green på 3 slag. Nu lade jag upp och chippade in mitt 5:e slag på green ca 50 cm från hål. Enkel putt.

Hål 2: Årets första birdie blev det också på Torrekullas 2:a hål. Ett väldigt svårt par 3 med vatten till höger samt bakom green och bunker till vänster. Dunkade på en MW 5 190 meter och landade på foregreen ca 2 meter från hål. Var ca 1 meter från att gå i vattnet men det blev inte så.

Hål 3: Omöjligt att göra en bra score. Har gjort ett par på detta hål men det är väldigt smalt in mot green och vatten samt bunkrar överallt. Streckade detta.

Hål 4: Kort par 4:a. Nådde nästan på två. Chipp samt enputt för par.

Hål 5: Katastrof. Duffade andra fairwayslaget och sedan ner i bunkern. Slog bollen över green och treputtade. Streck

Hål 6: Låg på green på första slaget och treputtade. Denna green är jättesvår. Bogey.

Hål 7: Jösses. Landade på 6:ans tee efter en superslice. Duff chipp, hyffsad chip samt tvåputt för en dubbel.

Hål 8: Bra från tee. Ner i bunker på andra. Ner i bunker på tredje. Upp på green och tvåputt för en dubbel.

Hål 9: Megahook ut på 1:ans fairway. Två toppade J7 och sedan ner i bunkern. Upp med bollen efter andra bunkerslaget men lyckades rädda en dubbel.

Summa summarum: 20 poäng över 9 hål vilket ger 38 poäng totalt och en sänkning med ett snäpp.

Jag har märkt en sak med Torrekulla. Det är väldigt svårt att få en bra score på banan, speciellt om man går från guldtee. Den blir svårare ju mer man spelar den för då upptäcker man alla knixigheter med banan.

No comments: