Sunday, April 1, 2007

Golf golf golf... igen!!!

Spelade golf idag (igen) och här är min analys.

1. Driver, den går nästan rakt. Drog tom en hook idag vilket inte är vanligt, hade dock bara armar sade min mycket trevlige medspelare då det hände. Han hade helt rätt då jag tänkte efter. Jag gled inte med fram öht så klubban träffade med stängt huvud.

2. Hybrid samt MW5 från tee. Jag har blivit av med min fade/slice och det förvirrar mig, jag har ju ALLTID dragit bollen höger. Resultatet blev vatten på hål 2 på Torrekulla idag.

3. Långa fairway slag, katastrof de sista 3 hålen. trycker till bollen på nåt konstigt sätt. Försöker lägga om mitt svingplan för 130 meter med J7 är inte fel om man får till det. Har kollat lite på Mikael och ett flackare svingplan verkar funka bra på rangen iaf. Om storasyrran tror hon tar mycket torv så skulle hon sett mina hönökakor lämna fairway idag.

4. Pitchar. Fungerar hyffsat.

5. Chippar. Har aldrig fungerat bättre, lade bollen inom 1-2 meter på varenda chipp från ca 7-8 meter. De flesta närmre än så. Mr P är min vän just nu, gillar att lägga en lobb så att bollen inte rullar så mycket. Enda orsaken till att det gick hyffsat bra idag. Skall testa att chippa med min hybrid nästa gång.

6. Puttar. Svårt på torrekullas greener (de är väldigt ondulerade), men de funkar bra.

Trots att jag spelade kass på det långa spelet idag så gick det över förväntan, 3 bogeys, 1 par, 2 dubbla, 1 trippel och 2 st streckade jag. Hade jag inte streckat dem så hade jag sänkt mig.

I går (Lördag) var jag Mikael och Hasse ute på Albatross, ÄNTLIGEN. Deras hål 19-27 håller en så bra klass att det är konstigt att inte fler spelar där. Men jag tror jag vet varför, 200:- för 9 hål är inte särskilt billigt. Dock kostar det bara 100:- att gå 9 hål till och denna banan är väldigt mycket bättre än hål 1-18 i min mening. Hasse spelade som en gud och fick nog 4-5 st par, han blir farlig i Danmark. Greenerna på Albatross var lite långsamma pga dagg i början men då det torkat upp var de som vanligt jättesnabba och väldigt jämna. Denna rundan gick sådär. Det blev mest dubbla men lyckades med ett par på det svåraste par 4:a hålet. Jag nådde på två vilket jag aldrig gjort innan.

Nu skall vi grilla korv och lite sånt vid sjön så jag skall iväg och handla lite folköl innan.

Over and out..

No comments: