Thursday, March 22, 2007

Alla är fortfarande snoriga och sjuka...

Alla hemma är fortfarande snoriga och sjuka och massa annat. Jag tror det är en världsomspännande pest som går på jobbet/hemma m.m. som jag är immun mot för sjuk är jag definitivt inte. Nåja, det börjar bli friskare runt omkring mig så jag åker väl på allting precis då allting slår ut och blir grönt precis som vanligt.

I helgen skall jag försöka hinna spela golf, frågan är bara hur jag skall hinna detta men Tiger Woods 2007 blir det hemma hos Micke i helgen iaf. Vi skall träffas redan kl 14 på Lördagen och sen blir det poker/golf/öl m.m. hela dagen. Sen måste jag rota fram golfbilderna från förra året igen för de har Micke säkert tappat bort.

Nu skall jag dock fortsätta jobba, sitter med ett litet projekt på jobbet som går ut på att migrera in alla våra användare in i en LDAP katalog (ja jag vet att det är 1990 tals teknologi, men de har inte kommit så långt på Volvo). Över 5000 användare skall bli ett par hundra då jag måste rensa ut allt gammalt, tur man kör Unix så att man kan scripta grejerna.

----- Eftermiddagssnack...

Nu börjar det verkligen suga i golftarmen. Undrar om Syrran kan spela in The Masters på datorn åt mig, det visade sig att den sänds på Viasat Sport 1 den 4-8:e april. Syster? Har du möjlighet till detta? ;-)
Annars får man väl se den gratis på nätet som vanligt, dock brukar kvaliten vara bristfällig gällande Internet sändningar.

5 svenskar är med i år och det var ett himla rabalder om detta på golf.se samt i forumen. Till en början var det inte säkert att någon svensk öht skulle kunna se Masters. 600000 golfare kan dock ej ha fel så nu kröp Viasaft till korset.

No comments: