Sunday, March 25, 2007

Då sitter man på jobbet igen...

... måndagen den 26:e Mars och är nöjd då jag vann chiptävlingen hemma hos Micke i helgen, det bådar gott inför Danmarksresan. Man fick ju dock lite gliringar från Hasse såsom "skall du chippa dig fram till hålet eller".
Mats fick sin 40års present, dvs en resa till Danmark, han hade inte råd då vi beställde. Bra var också att han kom sist då han kunde få ett "Jumbopris".

Det blev ingen golf i helgen men dock blev det några slag på rangen, J7 går ca 110-120 meter carry med rangebollar nu vilket brukar motsvara vad jag slår på banan (det är lättare att slå från matta). Jag tycker inte om att gå ut på en smockfull bana med nybörjare så jag väntar till i veckan tänkte jag, pensionärerna har ju i alla fall vettet att hålla tempo på banan. Onsdag efter lunch funderar jag på att ta lite kompledigt så jag kan komma ut och lira, annars blir det till nästa helg. Längtar till Albatross 9-hålare som är helt outstanding, förstår inte varför den jämt är tom då det är en av de bättre banorna vi har härnere (om man räknar bort Hills). Mitt sikte är att ta mig ner till 20-25 i hcp i år och det borde inte vara helt omöjligt. Om jag tar mig under 24 så skall jag belöna mig med lite nya klubbor hos en klubbmakare tror jag, iaf anpassade klubbor. Jag har sneglat på Callaways X20 då de liknar de klubbor jag har nu.

Idag så började jag dricka pulver och ikväll så blir det viktväktarmat. Det är dags för den årliga bantningskuren. Ut och röra på mig mer blir det automatiskt då jag skall till rangen idag och eventuellt cykla lite på lunchen.

Nu måste jag tidrapportera och allt annat man måste göra för att få sin lön. Kanske skriver lite mer lite senare.

No comments: