Saturday, March 17, 2007

Idag blir det golf...

Klockan 11.10 slår jag ut från 1:a tee på Torrekulla GK med min driver (som bör bytas ut), eller så kanske jag tar min hybrid för det blåser lite väl mycket idag. Att golfsäsongen verkligen dragit igång på vissa banor i Göteborgsområdet märks. Förra helgen var det bollränna som gällde men idag är det bokning av tid som gäller.

Mina systrar verkar vara lite klenisar då de blivit förkylda, jag önskar jag kunde bli förkyld nån gång så att man kunde stanna i sängen och sova hela dagen och kanske spela lite World of Warcraft. Jag kanske skall skatta mig lycklig att jag aldrig blir sjuk, har haft lite ont i halsen i förra veckan men det försvann på en eftermiddag. Alla här hemma har varit dåliga
och snörvliga men inte jag inte. Inte ens vinterkräksjukan har jag fått, den har gått varm på jobbet och många har varit borta. Jag misstänker att det är min träning som hjälper till, man blir faktiskt mindre sjuk om man rör på sig och äter vettigt (mycket fisk senaste halvåret).

57 dagar kvar till danmarksresan. Nu börjar det närma sig väldigt snabbt, nästa helg skall vi i golfgänget träffas och spela TigerWoods 2007 på Mikaels PlayStation. Säga vad man vill om det men ja vi är rätt så barnsliga personer mellan 35 och 40 år. Xanté är också något vi pimplar i oss samt öl från Mikaels ölmaskin.

Nu skall jag äta en nyttig frukost bestående av bacon och ägg, man måste ha mycket energi i kroppen då man spelar golf.

Till mina systrar: Krya på er klenisar :-)

No comments: