Wednesday, March 14, 2007

Storasyrran efterlyser att jag skall blogga..

Då min storasyster efterlyser min blogg så beslutade jag mig idag för att skriva lite mer.

Golf, golf, golf. Göteborgsbanorna börjar så sakteliga öppna med sommargreener i mars. Det är smått sensationellt och jag tycker det här med växthuseffekten inte är så tokigt ändå helt plötsligt. Var ute två gånger och spelade i helgen och gick inom buffertzonen (dvs på mitt hcp). Dock måste jag köpa nya bollar och jag har inga pengar just nu till sånt. Februari har varit stygg mot mig och då jag alltid vill ha minst en månadslön på mitt konto är jag dumsnål och kommer inte köpa några nya bollar förrän den 15:e. Den 15:e skickas nämligen fakturan för kreditkortet ut så jag slipper utgiften på denna månadens räkning. Skall ta och testa de nya Callaway HX Hot för 289:-/dussin så jag köper nog på mig 5-6 st sådana paket om de känns bra.

Idag var jag på rangen med min golfpolare Mikael. Jag slår längre nu än förra året, mina J7 landar på 110-120 meter carry vilket är iaf 10 meter längre i snitt än förra året, dock har jag fortfarande en liten tendens till slice. Slicen har jag försökt bota genom ett starkare grepp men det funkar inte då det blir duff och vrålhook av slagen då jag testar detta. Jag tror det är mitt svingplan som måste förbättras, jag måste dock filma mig först för att se vad som är fel.
Vi är 6 st grabbar som skall till Danmark den 13:e-16:e Maj och "spela golf" i Himmerland så det gäller att öva så att man vinner pokalen vi började med förra året.

På jobbet går allt sin gilla gång och vi kommer snart omorganiseras. Vi skall ju bli "globala" som det heter. Jag har jobbat förut på ett globalt företag och vad Volvo anser vara globalt tycker jag är helt felaktigt, de har inte en susning om vad de håller på med. Dock så verkar våran del av organisationen förstå vad det innebär med globalisering men det beror nog endast på de tekniker som jobbar här. Förhoppningsvis faller allt på plats så småningom, det brukar göra det till slut.

Gällande gårdsköp så verkar allting vara helt hopplöst, men vi skall prata med kommunen igen nästa Torsdag. Den människan som hade hand om alla arrenden och försäljningar var sjukskriven igår så de kunde inte ge några vettiga svar. Funderar på om man skall hota med att gå till tidningarna istället då politiker skyr sådant. Men troligtvis orkar vi inte det ändå så vi får fortsätta leta istället.

Nu måste jag fortsätta jobba då lunchen är slut.

Kolla gärna in min nya hemmaklubb: http://www.torrekullagk.se

No comments: